Års- och hållbarhetsredovisning 2021

Läs vår årsredovisning 2021

VD har ordet

Vårt riktigt stora projekt, som ligger lite längre fram i tiden, är naturligtvis omvandlingen av Flemingsberg.

Stefan Dahlbo, VD
Läs hela VD-ordet

Nyckeltal 2021

NRV/aktie 0 2020: 155 kr
Avkastning eget kapital 0 2020: 7,8%
Soliditet 0 2020: 52%
Belåningsgrad 0 2020: 35%
Överskottsgrad 0 2020: 75%
Grön finansiering 0 2020: 100%

Årets viktigaste händelser

Vi kan se tillbaka på ett starkt år som även kantats av en del utmaningar. Pandemin har påverkat oss precis som övriga samhället, men vi har hanterat den på ett bra sätt. Under året gjorde vi den största kontorsuthyrningen i Sverige och ett strategiskt förvärv av SHH Bostad.

Hållbarhet

Tidigt strategiskt modiga beslut har gjort att vi idag ligger i framkant i branschen. Vårt ambitiösa hållbarhetsarbete är väl integrerat i hela verksamheten och varje dag ska vår organisation, i stort som smått, bidra till att Stockholmsregionen blir en än mer hållbar plats. Vårt ekonomiska, miljömässiga och sociala ansvar tar avstamp i Parisavtalets 1,5-gradersmål och FN:s globala hållbarhetsmål. Vi ser att det finns starka synergier mellan målen och därför sätter vi ett större fokus på de områden där de väsentligaste utmaningarna för vår verksamhet finns. Vi har högt ställda mål för år 2030 och genom att fortsätta ta modiga beslut är vi övertygade om att vi kommer uppnå dem.

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete

Ladda ner delar av årsredovisningen

För att värna om miljön ber vi dig att endast skriva ut de delar du behöver. Här kan du därför ladda ner och skriva ut valda delar av årsredovisningen. Välj den eller de delar du är intresserad av och klicka på nedladdningsknappen innan du skriver ut. Tack för att du också tänker på miljön!

Välj alla Avvälj alla

Har du frågor om årsredovisningen?

Mia Häggström
Hållbarhetschef