Arbetsmiljöverket väljer Solna Business Park och Fabege

Arbetsmiljöverket, som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider efterlevs, har själva sökt nya lokaler för att samlokalisera sin verksamhet i Stockholm. Efter en noggrann process som inledningsvis omfattade över 30 alternativ har valet fallit på nyrenoverade lokaler på Svetsarvägen 12 i Solna Business Park.

Avtalet löper på sex år och omfattar en totalyta om cirka 6 000 kvm. Hyran är cirka 17,5 miljoner kronor per år. Arbetsmiljöverket tillträder i slutet av 2020.

Vi är mycket glada och stolta över att Arbetsmiljöverket väljer Solna Business Park och att våra lokaler klarar deras högt ställda krav, säger Andreas Malmsäter, uthyrningschef på Fabege.

Solna Business Park är idag ett attraktivt område för företagande, med ett kommunikationsläge som erbjuder flest trafikslag och turtäthet i hela Stockholm efter T-centralen. Nu förbättras stadsdelen väsentligt, från ett riktigt bra kontorsområde till en levande stadsdel med boende, fler besökare och utvecklad service. Fabege har också som ambition att utöka grönytorna i området väsentligt.

12 dec 2019 14:30

Andreas Malmsäter, uthyrningschef, tfn 08-555 148 62  alt. 073-986 15 08
Klaus Hansen Vikström, vVD och affärsutvecklingschef , tfn 070-239 34 81

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.