Ny vd och koncernchef i Fabege

Styrelsen för Fabege har utsett Stefan Dahlbo till ny VD och koncernchef. Han är idag VD och koncernchef för det noterade investeringsbolaget Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB och har en lång och gedigen erfarenhet både som VD och styrelseledamot i såväl noterade som onoterade bolag. Till dessa tidigare styrelseuppdrag hör till exempel Fabege, Wihlborgs och Klövern. Stefan Dahlbo tillträder sin nya roll så snart som möjligt.

– Vi i styrelsen anser att Stefan Dahlbo är en utmärkt person att ta över ledarskapet och utvecklingen av Fabege. Dels känner han både fastighetsbranschen och kapitalmarknaden mycket väl, dels har flera av oss i styrelsen arbetat med Stefan tidigare och har stort förtroende för honom, säger Jan Litborn, styrelsens ordförande.

I tidigare roller har Stefan Dahlbo utmärkt sig för sitt goda ledarskap och entreprenöriella förmåga, vilket är viktiga egenskaper i ett företag som så starkt präglas av visionära och komplexa stadsutvecklingsutvecklingsprojekt där många parter är inblandade och goda relationer en förutsättning.

-Jag är mycket glad och stolt över det förtroende styrelsen nu ger mig. Det är ett dynamiskt och mycket framgångsrikt företag som jag ser fram emot att bli en del av, säger Stefan Dahlbo.

2 apr 2019 07:30

Vid önskan om kommentarer från Jan Litborn eller Stefan Dahlbo, vänligen mejla kommunikationschef Elisabet Olin via elisabet.olin@fabege.se.

Denna information är sådan information som Fabege AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 april 2019 kl. 07.30 CET.

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.