Pressmeddelanden

Här finner du Fabeges pressmeddelanden. Regulatoriska pressmeddelanden från och med juli 2016 finns under fliken Corporate pressmeddelanden, kategori "Regulatorisk information".

1. 2019

1. Arenastaden går i bräschen för hållbart resande

Forskning visar att samhället bör halvera utsläppen av växthusgaser var tionde år. Det motsvarar en minskning av utsläpp på minst 7 procent per år om världen ska klara 1,5-gradersmålet som beslöts vid klimatmötet i Paris 2015.  För att påvisa genomförbarheten av detta har Fabege beslutat att fortsätta driva utvecklingen mot hållbart resandet till och från Arenastaden.

2. Delårsrapport januari – mars 2019

Ökade hyresintäkter och ett starkt förvaltningsresultat

3. Beslut fattade vid Fabeges årsstämma den 2 april 2019

Vid Fabege AB:s årsstämma den 2 april 2019 fastställde stämman styrelsens förslag till utdelning för år 2018 med 2:65 kr per aktie. Avstämningsdag för erhållande av utdelning beslöts vara den 4 april 2019. Utdelningen beräknas utsändas av Euroclear Sweden AB den 9 april 2019.

4. Ny vd och koncernchef i Fabege

Styrelsen för Fabege har utsett Stefan Dahlbo till ny VD och koncernchef. Han är idag VD och koncernchef för det noterade investeringsbolaget Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB och har en lång och gedigen erfarenhet både som VD och styrelseledamot i såväl noterade som onoterade bolag. Till dessa tidigare styrelseuppdrag hör till exempel Fabege, Wihlborgs och Klövern. Stefan Dahlbo tillträder sin nya roll så snart som möjligt.

5. Närproducerad energi i Haga Norra!

I den nya levande stadsdelen Haga Norra kommer vi producera vår egen värme och kyla. Först ut är Bilia med 43 stycken brunnar för geoenergi på ett djup av 330 meter. När stadsdelen sedan står klar 2027 kommer cirka 160 stycken georör försörja hela stadsdelens kontor, bostäder och handel med klimatsmart energi.

6. Revidering av valberednings förslag till Fabeges årsstämma 2019

Inför årsstämman i Fabege AB (publ) den 2 april 2019 reviderar härmed valberedningen sitt förslag angående styrelse.

7. Pär Nuder avböjer omval till Fabeges styrelse

Pär Nuder har meddelat valberedningen i Fabege att han inte står till förfogande för omval vid bolagets årsstämma den 2 april.

8. Fabege och SEI i ny satsning för FN:s globala mål

Nu går startskottet som ska inspirera och utmana fastighetsbranschen till en än mer hållbar samhällsomvandling. Stockholm Environment Institute, som är ett internationellt och oberoende forsknings- och policyinstitut, startar nu tillsammans med Fabege ett spännande samarbete för att bidra till att skapa en hållbar och samhällsnyttig, stads- och regionutveckling i Stockholm till år 2050, i linje med FN:s globala mål under Agenda 2030.

9. Kallelse till årsstämma i Fabege AB (publ)

Aktieägarna i Fabege AB (publ) kallas till årsstämma tisdagen den 2 april 2019 klockan 15.00; Filmstaden Scandinavia, Mall of Scandinavia, Salong 2, Råsta Strandväg 19A Solna. Inregistrering till årsstämman börjar klockan 14.15.

10. Fabege publicerar årsredovisningen för 2018

2018 var ett mycket framgångsrikt år med hög färdigställandegrad och stora inflyttningar. Det gör oss till en av de största kontorsutvecklarna i Sverige. Vi fortsatte att utveckla vårt hållbarhetsarbete och nu är 82 procent av fastighetsbeståndet miljöcertifierat samt all större nyproduktion.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för inspiration och tips.