Pressmeddelanden

Här finner du Fabeges pressmeddelanden. Regulatoriska pressmeddelanden från och med juli 2016 finns under fliken Corporate pressmeddelanden, kategori "Regulatorisk information".

1. 2019

1. Valberedningens förslag till styrelse och ordförande i Fabege AB (publ)

Inför årsstämman i Fabege AB (publ) den 2 april 2019 offentliggör valberedningen härmed sitt förslag avseende styrelseordförande och övriga styrelseledamöter.

2. Bokslutskommuniké 2018

3. Skatteverket flyttar

Fabege har idag fått besked att Skatteverket avser flytta till nya lokaler med tillträde i slutet av 2021.

4. Fabege har tecknat ett grönt låneavtal om 1,6 miljarder med Brunswick Real Estate

Fabege har som mål att öka kapitalbindningen för att minska den finansiella risken.  Lånet löper på drygt nio år och bidrar därmed på ett mycket positivt sätt till bolagets kapitalbindning, samtidigt som bolagets finansieringskällor breddas.

5. Fabege hyr ut 3 000 kvm i Hammarby Sjöstad

Fabege har tecknat avtal med två nya kunder i Hammarby Sjöstad om cirka 3 000 kvm. Svenska institutet (SI) samt Region Stockholm kommer att under 2019 att flytta in fastigheterna Trikåfabriken 9 respektive Luma 1.

2. 2018

1. Christian Hermelin slutar som VD under 2019

Efter nära 25 år på Fabege, varav de senaste 12 åren som VD och koncernchef har Christian Hermelin informerat Fabeges styrelse om att han har beslutat att lämna bolaget. För att säkerställa en smidig succession har Christian accepterat att kvarstå som VD till dess en efterträdare har tillträtt. Styrelsen kommer nu att initiera en rekryteringsprocess.

2. Fabege skapar Sveriges första nollenergi-hotell

I Arenastaden i Solna bygger Fabege Sveriges första nollenergi-hotell. Genom  21 stycken borrhål för geoenergi samt totalt nästan 2 500 kvm solceller på fasad och tak kommer det produceras mer energi än vad som kommer förbrukas i fastighetsenergi.

3. Förändring i valberedningen för Fabege

Mats Qviberg har meddelat valberedningen att han på grund av tidsbrist inte kan delta i valberedningens fortsatta arbete. Investment AB Öresund har utsett Andreas Hofmann som Mats Qvibergs ersättare.

4. 800 000 m3 uppvärmt berg ger skönt klimat åt medarbetarna i Tidningshuset

Fabeges välkända byggnad i Marieberg värms och kyls med toppmodern geoenergilagring motsvarande en volym av 1,3 Globen. Under sommaren pumpas 38-gradigt vatten ned i berget som värms upp. När kallare dagar kommer så hämtas värmen upp igen.

5. Fabege utökar sin satsning i Flemingsberg

Fabege förvärvar tre stationsnära fastigheter i Flemingsberg av Vincero Fastigheter AB. Fastigheterna Regulatorn 1, Batteriet 3 och 4 tillträds den 1 november 2018.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för inspiration och tips.