Convendum och Fabege tecknar avtal om ny Coworking på Drottninggatan

På Drottninggatan 29, mitt i regeringskvarteren, öppnar Convendum en ny arena för Coworking på cirka 4 000 kvm. Det centrala läget och närheten till de stora arbetsplatserna inom Regeringskansliet har varit avgörande faktorer. Avtalet är på tio år och Convendum får tillträde i juni 2023.

- Convendums premium koncept för Coworking har en stark fortsatt tillväxt och vi vet att just i regeringskvarteren saknas aktörer idag, vilket gör denna möjlighet väldigt attraktiv för oss. Tillsammans med Fabege utvecklar vi dessutom just nu även vår flagshipsatsning på Kungsgatan 7-15 på närmare 8000 kvm, säger Håkan Jeppsson, grundare och vd på Convendum.

I kvarteren runt Drottninggatan 29 med bland annat Brunkebergstorgs enorma förvandling under senare år har denna del av Stockholm genomgått något av en transformation. Här samlas nu gastronomi och handel, kultur och kontor, hippa takterrasser och besökare från hela världen. Närheten till både T-centralen och historiskt intressanta platser skapar ett väldigt bra läge och en naturlig attraktionskraft.

- Affären är bra för våra kunder då det skapar en levande och attraktiv fastighet med utökad flexibilitet i takt med förändrade behov. Co-working utgör redan idag en positiv komponent i mixen som kunder söker och vi värdesätter verkligen samarbetet med Convendum, kommenterar Johan Zachrisson, Affärsutvecklingschef på Fabege.

Om CONVENDUM

Convendum etablerar moderna och efterfrågade Coworking Spaces och Convendum Living i centrala affärsdistrikt. Convendum erbjuder premiumkontor i kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounger, konferenscenter, restaurang, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också boende i form av företagslägenheter.

Bolaget har framgångsrikt etablerat större Coworking centers med fokus på premiumklass, flexibilitet och hög service i Stockholm och Göteborg. Convendum ökar nu expansionstakten med flagshipsatsningen på Kungsgatan 7-15 samt enheten på Drottninggatan 29 vilka blir etablering nummer 19 och 20 för Convendum. Under 2022 öppnar Convendum 5 nya etableringar varav 4 i Stockholm och 1 i Palma de Mallorca.

20 dec 2021 07:30

Johan Zachrisson, Affärsutvecklingschef Fabege, 076-720 34 19, johan.zachrisson@fabege.se
Johanna Andersson, Uthyrare Fabege, tel 070-819 81 34, johanna.andersson@fabege.se

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.