Erik Paulsson lämnar styrelsen i Peab

Erik Paulsson lämnar styrelsen i Peab Efter mer än 40 år i Peab har jag beslutat att från och med idag lämna mitt uppdrag i Peabs styrelse. Min bror Mats och jag grundade Peab 1959 och drev fram till 1993 företaget tillsammans. Då Peab blev huvudägare i BPA AB och under omstruktureringen till ett renodlat installationsföretag verkade jag som BPA:s ordförande. Jag har under flera år arbetat inom fastighetsbranschen, varav det senaste ett och ett halvt året som verkställande direktör i Wihlborgs Fastigheter AB, ett bolag jag har för avsikt att koncentrera all min kraft på. Genom att ta detta steg vill jag bidra till att tydliggöra min inriktning inför framtiden. Stockholm den 11 november 1999 Erik Paulsson ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/11/19991111BIT00070/bit0002.pdf

11 nov 1999 08:57