Apoteket AB väljer Arenastaden och Fabege för sitt nya huvudkontor.

Apoteket AB har tecknat ett sjuårigt hyresavtal med Fabege i fastigheten Farao 8, Arenastaden. Hyresvärdet uppgår till cirka 10 Mkr per år. Inflyttning är planerad till april 2013.

Arenastaden kommer att bli Sveriges kanske mest spännande stadsdel – med en unik mix av ett antal attraktiva beståndsdelar: Friends Arena, Sveriges Nationalarena för fotboll, invigs hösten 2012. Quality Hotel Arena, konferens- och kongresshotell med 399 dubbelrum, öppnas hösten 2013. Mall of Scandinavia, norra Europas mest moderna köpcentrum, öppnas hösten 2015. Här byggs 3 000 bostäder, med första inflyttning maj 2014. Vi utvecklar också framtidens kontor med 25 000 arbetsplatser, i samarbete med flera av Skandinaviens mest välrenommerade arkitekter. Arenastaden kommer att erbjuda citypuls men nära till naturen. Citykänsla men med moderna fastigheter som är lätta att anpassa.

- Ytterligare ett stort företag med starkt varumärke väljer nu att lägga sitt huvudkontor i Arenastaden. Att Apoteket också har valt Arenastaden bekräftar att vi är på rätt väg att realisera vår vision för den nya stadsdelen. Arenastadens unika sammansättning och goda läge skapar de bästa förutsättningarna för en levande stadsdel och en attraktiv arbetsplats. Arenastaden är det naturliga valet för de som söker citykänsla men i ett modernt och hållbart område, säger Christian Hermelin, VD Fabege.

- Vi förvärvade fastigheten med en stor vakans i slutet av förra året i syfte att kunna tillhandahålla moderna kontorsytor i Arenastaden med kort inflyttningstid. Det är därför glädjande att vi nu hyrt ut hela kontorsdelen i fastigheten till Apoteket, avslutar Urban Sjölund, fastighetschef.

6 jul 2012 16:45

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christian Hermelin, VD, Fabege, tel 08-555 148 25, 0733-87 18 25
Åsa Bergström, vVD och Ekonomi- och finanschef, tel 08-555 148 29, 0706-66 13 80
Urban Sjölund, fastighetschef, tel 08-555 148 50, 0733-87 18 50