Provjobba det kreativa kontoret

Fabege har inrett ett inspirerande kontor vid Hammarby sjös strand. Nu låter de företag som söker en kreativ arbetsplats provjobba det gratis. Från och med idag och fram till den 22 juni är det möjligt att provjobba Fabeges lokaler i Hammarby Sjöstad.

- Kreativa företag tilltalas av våra lokaler i Hammarby Sjöstad, nu tar vi ett annorlunda och kreativt grepp för att fler ska få möjligheten att upptäcka dem, säger Christer Bergmann, förvaltningschef på Fabege.

Inredningen ska främja kreativiteten. På kontoret finns den vanliga kontorsarbetsplatsen där flitens lampa lyser, det kreativa rummet där väggarna täcks av ritpapper, anslagstavlor fyllda av inspiration, soffgruppen där idéerna mognar, kaffehörnan där alla möts, samt terrassen mot vattnet där en lugn stund ger ny kraft. Ett stenkast bort finns Lumafabrikens launch och café där det är fullt av liv och rörelse. Kajaken är redo för lunchutflykter och strandpromenaden börjar precis utanför dörren. Här finns alla möjligheter att få inspiration och arbetsglädje.

Fabege har 130 000 kvadratmeter kontorsyta i Hammarby Sjöstad med den gamla Lumafabriken som flaggskepp.

- Wow, vilka lokaler, det blir en räkmacka att hyra ut dem, tänkte jag när jag såg våra kontorslokaler i Hammarby Sjöstad första gången 2003. Riktigt så lätt har det inte gått. De kommande åren omgavs kontoren av en gigantisk byggarbetsplats och först 2007 var all infrastruktur på plats. Då hade man skapat en färdig stadsdel med bra balans mellan företag och boende. Nu börjar vi fylla lokalerna, och om tre år kommer det att vara lika svårt att hitta lokaler här som på Södermalm, säger Christer Bergmann.

Lumaområdet ligger tio minuter från city och har goda kommunikationer. Tvärbanan stannar i Lumas trädgård, och sjöstadsfärjan lägger till vid Lumas strand. Lumas entré välkomnar många och här sker det mycket. I området finns restauranger, vinbar och service för alla.

Du bokar din provjobbardag själv via länken www.lumapark.se.

På sajten hittar du även fina bilder från det kreativa kontoret och närområdet.

19 apr 2012 15:38

För ytterligare information och intervju, vänligen kontakta:
Christer Bergmann, förvaltningschef på Fabege, 08-555 148 64, christer.bergmann@fabege.se
Ulf Enström, varumärkesansvarig för Fabeges kontorsområden, 08-555 148 58, ulf.enstrom@fabege.se