Note intar Luma under Stockholm Design Week

När Stockholm Design Week startar den 4 februari packar designbyrån Note ihop sin studio, flyttar till Strandhuset i Luma och drar igång Note Open 2013. Strandhuset med sin moderna och strama utformning passar ändamålet perfekt och Note Design ser många möjligheter att på ett kreativt och spännande sätt kunna visa upp sina verk för besökare och journalister.

– Vi tycker att det är väldigt kul att Note vill använda Strandhuset i Luma under Stockholm Design Week. Det är en fantastisk lokal som är som gjord för kreativ verksamhet. Hela området i sig är internationellt känt för sin idérikedom, säger Christer Bergmann, Förvaltningschef för Fabege i Hammarby Sjöstad.

Note kommer att arbeta som vanligt men dörren står öppen för besökare och journalister under hela veckan för möjligheten att ta del av utställningar, träffa byråns samarbetspartners och även se alla anställda in action.

– Lumas strandhus är en spännande och kreativ miljö som passar utmärkt för att visa upp byråns kreativa bredd. Stockholm Design Week är en viktig plattform för oss där vi har chansen att visa upp våra färdigheter och då vill vi naturligtvis göra det riktigt bra, säger Cristiano Pigazzini, VD, Note.

Noteär en Stockholmsbaserad designstudio somsöker det unikaivarje projektoch framhäver justdet. De omvandlar icke-materiellavärden tilltaktilaföremål ochrum. Note arbetar med arkitektur, produktdesign och designstrategiför svenska och internationella företag som till exempel Nola, Zero, Abici-Italia, La Chance, Seletti, Stockholm Furniture & Light Fair.

Note har just vunnit den prestigefyllda Wallpaper* Design Award 2013 med stolen Bolt för Franska La Chance. Studion huserar även i vanliga fall i Hammarby Sjöstad men på Heliosgatan.

30 jan 2013 15:00

För mer information vänligen kontakta:
Christer Bergmann, Förvaltningschef i Hammarby Sjöstad, Fabege, tel 08-555 148 64, 0704-20 22 26
Cristiano Pigazzini, VD, Note, tel 08-656 88 04, 0706-07 00 04