Nya kunder till expansiv stadsdel

Aktieinvest, CDON Group och Sveriges Aktiesparares Riksförbund flyttar till Sveavägen 151 i Hagastaden under det andra kvartalet 2014. Totalt motsvarar kontrakten en yta på drygt 3 800 kvm.

Kraven på de nya lokalerna var hög effektivitet, modern standard och bra läge, vilket de också fann i Hagastaden.

- Det är mycket glädjande att vi hyrt ut lokalerna på Sveavägen 151 innan den tidigare kunden ens hunnit flyttat ut. Det visar att området är populärt och att vårt erbjudande väl matchar det som företag och organisationer söker idag, säger Urban Sjölund, fastighetschef, Fabege AB.

Aktieinvest, CDON och Sveriges Aktiespararens Riksförbund tillträder lokalerna under april/maj 2014.

16 jan 2014 12:00

Urban Sjölund, fastighetsschef Fabege, tel 08-555 148 50 alt 073-387 18 50

För mer information om Hagastaden:

På gränsen mellan Solna och Stockholm pågår ett av Stockholmområdets stora stadsutvecklingsprojekt - Hagastaden. Här skapas en nygammal stadsdel runt en stor koncentration av forskning och företagande inom life science. Området har en lång tradition och historia av framgångsrik medicinsk forskning och teknisk innovation. Här uppfanns laserkirurgi, en inopererbar pacemaker och dialys. Tio upptäckter från detta kluster har belönats med Nobelpriset. www.hagastaden.se.

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.