Pontus Pocket flyttar in i Solna Business Park

I takt med att allt fler företag väljer att flytta till Solna Business Park expanderar nu Pontus Frithiof sin verksamhet till stadsdelen. Restaurangen kommer att välkomna över 200 gäster och erbjuda allt från affärsluncher i chambre separée till expressluncher, brunch på helger samt även middagar under delar av veckan. Invigningen kommer att ske i april 2014 och satsningen går under namnet Pontus in the Park.

-Jag kände redan efter ett par månader att de bärande idéerna bakom Pocket skulle hålla att appliceras på fler enheter. Önskan att uppleva god mat i glad miljö utan långa väntetider – till ett mycket fördelaktigt pris – är nog universell. Att ge fler den möjligheten i en expansiv kommun som Solna var svårt att motstå, berättar Pontus Frithiof.

Solna Business Park är redan idag en väletablerad stadsdel med en uttalad kärlek till mat och affärer. Flera stora livsmedelsjättar är sedan länge etablerade här och på senare tid har servicen utvecklats för att möta kundernas behov. Relativt nyligen öppnades både en vårdcentral och ett nytt hotell för att underlätta vardagen för de som arbetar i eller besöker området.

-Vi vill skapa de bästa förutsättningarna för framgångsrikt företagande. Vi är därför oerhört glada att kunna välkomna Pontus Pocket till oss och ser att restaurangens erbjudande kommer att fylla ett behov som våra kunder har uttryckt. Till sommaren kommer även en nyanlagd park i anslutning till restaurangen att vara på plats där 70 matgäster välkomnas, säger Susanna Elvsén, förvaltningschef i Solna Business Park, Fabege.

21 jan 2014 08:08

Susanna Elvsén, förvaltningschef Solna Business Park, Fabege, tel 08-555 148 48, 0733-87 18 48, susanna.elvsen@fabege.se
Anna Bostedt, editor och copywriter Pontus Group, tel 070-790 99 96, anna.bostedt@pontusfrithiof.com

Karta Pontus in the Park (https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=212869470017497292382.0004f026ab894d977d807)

Följ Pontus in the Park på Instagram, @pontusinthepark

Fakta om Solna Business Park:

- Solna stad har sex år i rad utsetts till Sveriges mest näringslivsvänliga kommun.
- Fjärrtåg, pendeltåg, tunnelbana och tvärbana gör det enkelt att sig till arbetet.
- All elkraft som levereras till Fabeges fastigheter är vattenproducerad och certifierad el från nordiska anläggningar.
- Fjärrvärmen och fjärrkylan är märkt ”Bra miljöval”.

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.