Fabege hyr ut 3 100 kvm till Trustly Group AB i city

Trustly Group AB  (Trustly) är ett snabbväxande svenskt fintech-företag som grundades 2008. Företaget tillhandahåller online-betalningar direkt från bankkontot för e-handeln, företag inom finansiella tjänster, resor och spel. Nordic Capital är huvudägare sedan 2018.

Fabege har tecknat avtal om att hyra ut cirka 3100 kvm i fastigheten Apotekaren 22, som ligger på Rådmansgatan i city. Det gröna hyresavtalet löper på fem år och Trustly tillträder lokalen under tredje kvartalet 2019.

- Vi har sökt ett nytt, större kontor som ligger centralt och är lätt att ta sig till men som också erbjuder en inspirerande, dynamisk miljö. Lokalerna på Rådmansgatan motsvarar precis det vi har sökt och vi har alla möjligheter att forma dem efter våra behov, kultur och höga krav på allt från avancerad teknik till sociala ytor, säger Ulrica Falkenberg, CHRO på Trustly

Trustly är i ett expansivt skede och sökte lokaler som kunde möta deras behov i såväl yta som känsla. Redan nu inleds anpassningen av lokalerna för att passa Trustlys behov. I sina nya lokaler får de bland annat egen takterrass, och luftig ljusgård där alla medarbetare kan samlas.

- Vi ser fram emot att både lära känna Trustlys medarbetare och att utveckla lokalerna så att det speglar deras varumärke och själ. Intresset för de återstående 3000 kvm i byggnaden är mycket stort och vi hoppas snart kunna presentera fler spännande grannar i kvarteret inom kort, säger Andreas Malmsäter, uthyrningschef på Fabege.

6 jul 2018 15:00

Klaus Hansen Vikström, vVD och affärsutvecklingschef, tel 08-555 148 74, 070-239 34 81
Andreas Malmsäter, Uthyrningschef, 08-555 148 62, 073-986 15 08

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.