Ny trend – hyr konferensrum en kvart!

Korta och effektiva möten hålls inte bara på det egna kontoret utan behovet av bra externa mötesplatser ökar. Numera finns möjligheten att hyra en mötesplats i bara 15 minuter. I Fabeges områden finns ett stort utbud av konferensmöjligheter så att alla kan hitta platsen som passar just deras behov.

Miljöbyte ger kreativitet

Nya arbetssätt ökar behovet av möten. Vi samarbetar i små eller stora projektgrupper och behöver mötas för att komma vidare. Allt från stora hörsalar till mindre mötesrum med den senaste tekniken är populärt. Många har förstått att miljöbytet gör möten både effektivare och mer kreativa.

- Vår lösning Your Space är ett populärt alternativ för personer som söker tillfälliga arbetsplatser och mötesrum. Helt enkelt ett aktivitetsbaserat kontor över hela staden vilken har blivit ett vanligare behov för de som tidigare jobbade med kontoret i fickan, säger Patrik Åström som är vd på Summit.

Kortare och effektivare möten

Kortare möten är också en trend. Summit har börjat ta betalt per kvart istället för timme och det är flera som märker av trenden.

- En tydlig trend är att man satsar på kortare, effektiva möten från företagens sida. Vårt frukostmöteskoncept för stora grupper blir mer och mer populärt – man träffas för en god frukost på stående fot som sedan följs av någon timme eller två med information, föreläsare eller seminarier, varefter deltagarna försvinner tillbaka till sina ordinarie sysslor, säger Anders Karlsson som är platschef på Wenner-Gren Center.

Möjligheter i alla våra områden

Solna får allt fler spännande konferenskoncept med både The Winery Hotel och Pontus in the park i spetsen. I Arenastaden flyttar det fortfarande in nya hyresgäster i de nya kontorslokalerna och det finns redan ett behov av mötesplatser.

- För de som behöver mötesrum eller konferensmöjligheter i Arenastaden har vi flera anläggningar i området som man kan boka. Vi vill erbjuda ett helhetskoncept som möjliggör alla möten, allt från fika till kontoret, till businesslunch, till stormöten i hörsalar, säger Jonas Albertsson som är platsansvarig på Sodexo.

Sodexo erbjuder också en spännande anläggning i Luma i Hammarby Sjöstad där man bland annat kan ha möte i glaskuben på tolfte våningen. Där kan man ha både möten och fest med milsvidd utsikt.

För den som gillar utsikter är också Tidningshuset by Pontus ett lockande alternativ. I den nya restaurangen på 23:e våningen i DN-skrapan kan man ha både möten och konferens.

Skapad: 09 maj 2016

Läs även

Inbjudan till presentation av Fabeges delårsrapport januari-mars 2024

Torsdagen den 25 april 2024 klockan 07:30 offentliggörs Fabeges delårsrapport januari -mars 2024. Investerare, analytike...

Fabege har anställt Anna Nyberg som Affärsutvecklingschef i Flemingsberg

Annas uppdrag är att förverkliga Fabeges del av visionen för Flemingsbergs framtida utveckling.