Titta in i Telia Companys aktivitetsbaserade kontor

Så här ser det ut i Telia Companys nya hus där samarbete, inspiration och energi var ledorden under inredningsarbetet. Här är resultatet.

Tengbom arkitekter fick uppdraget att inreda det nya Teliahuset med fokus på att skapa en plats för samarbete, inspiration och energi. Inredningskonceptet tillsammans med Telias värdeord ”Dare”, ”Care” och ”Simplify” – och ett stort fokus på hållbarhet – var den röda tråden i projektet. Dessutom engagerades även en scenograf och en ljusdesigner.

All inredning är funktionsbaserad

Inredningen är inspirerad av de miljöer där kunderna möter Telia och deras produkter: hemmet, naturen, arbetet och så vidare.

Alla materialval och funktioner är valda för att passa det aktivitetsbaserade arbetssättet. Här finns till exempel tysta rum för enskilt arbete, mötes- och projektrum i olika storlekar, sittplatser för kortare arbetspass, soffgrupper och ståbord.

– Alla zoner innehåller alla typer av arbetsplatser och man har ett eget skåp för sina saker, men de flesta sätter sig inte vid samma skrivbord varje dag, säger Tommy Nordström, Workplace Development Director i Telia Company.

”Cool and cosy”

Från att ha suttit utspridda i omoderna lokaler i Farsta är känslan att medarbetarna nu har ”återupptäckt” varandra och att fler spontanmöten sker. Idéer utbyts lättare och man får utlopp för kreativiteten när lokalerna är anpassade för det. Tekniken fungerar. Inredningen ska stärka känslan av ”cool and cosy”.

– Vi jobbar med att vidareutveckla arbetssättet, men vi är oerhört stolta över att vi redan nyttjar alla de olika typerna av utrymmen vi har nu, säger Tommy Nordström.

Skapad: 30 mars 2017

Läs även

Inbjudan till presentation av Fabeges delårsrapport januari-mars 2024

Torsdagen den 25 april 2024 klockan 07:30 offentliggörs Fabeges delårsrapport januari -mars 2024. Investerare, analytike...

Fabege har anställt Anna Nyberg som Affärsutvecklingschef i Flemingsberg

Annas uppdrag är att förverkliga Fabeges del av visionen för Flemingsbergs framtida utveckling.