Ett klick – stora förbättringar - Fabege

Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa kakor. Läs mer om cookies.

Ett klick – stora förbättringar

Hur har vi skött vårt uppdrag? Tyck till och bidra till förbättringsarbetet genom att ge feedback på din felanmälan.

Är du mycket nöjd, nöjd eller missnöjd? När du gjort en felanmälan ber Fabege dig sätta betyg på hur ditt ärende hanterats genom att välja en av tre symboler: mycket nöjd, nöjd eller missnöjd.

Att ge feedback på din felanmälan tar en sekund och vi älskar att få synpunkter som ger oss möjlighet att driva ett aktivt förbättringsarbete. Genom att trycka på den symbol som bäst beskriver din upplevelse bidrar du till det arbetet.

– Det är väldigt viktigt för oss att få feedback på hur vi hanterar vårt uppdrag. Vi har en ambition att 100 procent ska vara nöjda med åtgärden på en felanmälan, och just nu når vi 95 procent. Har vi inte lyckats är det viktigt för oss att få veta det. Vi har valt den enklaste metoden, att trycka röd gubbe om man är missnöjd. Det går snabbt och ger oss viktig information om hur vi sköter vårt uppdrag, säger Anders Borggren, chef för teknisk drift på Fabege.

När en hyresgäst rapporterar missnöje med hanteringen av en felanmälan görs automatiskt ett nytt ärende av anmälan.

– Då följer vi upp ärendet för att ta reda på vad som inte fungerat och hur vi kan agera för att lösa problemet. Det är viktigt för oss att fånga alla frågor och synpunkter som våra hyresgäster har, och att få feedback på hur vi hanterar dem. Att använda feedbackfunktionen är ett litet moment för kunden som har ett oerhört stort värde för oss, konstaterar Anders Borggren.

Som ett resultat av de synpunkter som kommit in har flera förändringar i hanteringen av felanmälningar gjorts. Så avsätt några sekunder för feedback på din felanmälan och bidra till en bättre hantering av ärenden.

Läs även

Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får från våra kunder. Hittar du inte svaret, kontakta oss!

Läs mer

Felanmälan

Hej, Här kan du som hyresgäst göra en felanmälan eller skicka dina frågor till oss.

Läs mer