Fabege har tecknat nytt hyresavtal med HSB i Hammarby Sjöstad

Fabege har tecknat nytt hyresavtal med HSB Stockholm i Hammarby Sjöstad. HSB hyr en kontorsyta på 950 kvm på Lumaparksvägen 9. Till hösten flyttar de in i de nya baskontoren i Hammarby Sjöstad och i Solna Business Park, ett tidigare avtal som tecknades vid årsskiftet.

Under hösten flyttar HSB Stockholm in i de nya lokalerna i Hammarby Sjöstad och i Solna Business Park. Fastigheten i Hammarby Sjöstad som är hållbarhetscertifierad, enligt BREEAM In Use - Very Good inrymmer ett stort serviceutbud med bland annat Eaterys café, restaurang och konferensanläggning, samt Sats gym. Huset har även Fabeges koncept WAW, en exklusiv förmån för kunder som gör det möjligt för dem att erbjuda sina medarbetare tillgång till tre extra arbetsplatser runt om i Stockholm.

Med de nya lokalerna i Hammarby Sjöstad och Solna Business Park har vi nu fyra baskontor i Stockholmsregionen. Vi kommer närmare våra kunder, och skapar rätt förutsättningar för samverkan, säger Anders Joachimsson, affärsområdeschef HSB Stockholm.

Kontorslokalerna anpassas efter de nya behoven och där står återbruk i centrum och skapar en helt ny karaktär i de gamla industrilokalerna. Flytten som sker i september i år ger HSB möjlighet att placera sig lokalt i de olika stadsdelarna.

Det är viktigt för oss att kunna erbjuda våra kunder flexibilitet och moderna lösningar. Vi är stolta över att ha kontorslokaler i hållbara och attraktiva fastigheter i våra väl utvecklade stadsdelar, säger Fabeges uthyrare Linus Tillander.

Tenant & Partner har agerat hyresgästrådgivare åt HSB under lokalsökningsprocessen.

Skapad: 24 februari 2023

Läs även

Inbjudan till presentation av Fabeges delårsrapport januari-mars 2024

Torsdagen den 25 april 2024 klockan 07:30 offentliggörs Fabeges delårsrapport januari -mars 2024. Investerare, analytike...

Fabege har anställt Anna Nyberg som Affärsutvecklingschef i Flemingsberg

Annas uppdrag är att förverkliga Fabeges del av visionen för Flemingsbergs framtida utveckling.