Fabege säkrar kontrakt med EVRY i Solna Business Park

EVRY väljer att förnya sitt kontrakt med Fabege i fastigheten Sliparen 2 och har tecknat ett 12-årigt avtal om cirka 12 000 kvm. Det innebär att verksamheten blir kvar på samma adress som tidigare men att det svenska huvudkontoret byggs om för att matcha nya behov och krav på ett mer flexibelt arbetssätt.

Inför beslutet genomförde EVRY en omfattande extern sökprocess med hela Stockholm som potentiell etableringsort. Efter väl avvägda analyser och kartläggning av medarbetarnas hemadresser föll beslutet på Solna Business Park. Det var framförallt de kreativa och flexibla lösningarna som presenterades för det nya kontoret och det goda kommunikationsläget som ledde fram till beslutet att stanna kvar.

- Genom det nya avtalet med Fabege får EVRY ett nytt och attraktivt huvudkontor i Sverige. Vi kommer att få en modern arbetsplats som stärker vår identitet och värderingar. Med ett bra läge, och flexibla lösningar kommer vi att attrahera såväl kunder som medarbetare, på vår resa mot att bli Nordens ledande IT-företag, säger Eldar Valde, VP Facility Management, EVRY.

Solna Business Park är ett område som utvecklas och förändras. Under föregående år etablerade sig Pontus Frithiof i området med sin populära restaurang Pontus in the Park. I samband med öppnandet anlades Englundaparken och i november flyttar SBAB:s medarbetare från Östermalm till området.

- Vi är mycket glada över att EVRY kommer att fortsätta att vara en del av Solna Business Park. Kommunikationsläget, våra restauranger och den service som finns i området uppskattas av våra hyresgäster och det bästa beviset på det är att de väljer att stanna kvar, säger Susanna Elvsén, Marknadsområdeschef Fabege.

Tenant & Partner har bistått EVRY i processen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Charlotta Liljefors Rosell, Chef förvaltning, Fabege, tel 08-555 148 05, 070-324 23 83
Susanna Elvsén, Marknadsområdeschef Fabege, tel 08-555148 48, 073-387 18 48

Fabege AB (publ) är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med inriktning mot uthyrning och förvaltning av kontorslokaler samt fastighetsutveckling. Fabege äger fastigheter till ett bok­fört värde av 36,4 Mdkr. Fastighetsbeståndet, som är koncentrerat till Stockholmsregionen, har ett hyresvärde på helårsbasis uppgående till 2,2 Mdkr och en uthyrningsbar yta på 1,1 miljon kvm. Fabege aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap-segmentet.

12 okt 2015 07:50

Bilder

Klicka på en bild nedan för att spara den och se den i större format. Bilderna kan ej användas för kommersiellt bruk.