NOW

Snabbt och smidigt! I det nya konceptet NOW c/o Fabege, kan du som företagare precis som det låter, snabbt och smidigt flytta in i Fabeges färdiginredda kontor, nu.

Som hyresgäst i det nya NOW c/o Fabege-konceptet är det bara att flytta in i en modern och färdiginredd lokal, där allting ingår och är redo att flytta in i. Här ingår service med allt från kaffemaskin, städning, Wifi och modern kontorsinredning i skandinavisk stil. Det är investeringar som ofta kan bli kostsamt, speciellt för de mindre företagen. Med en fast månadskostnad och en uppsägningstid på endast en månad ger det företagaren flexibilitet och stabilitet. Hållbarhet är en annan viktig aspekt i den paketerade lösningen. Med fokus på återbruk återanvänds stora delar av inredningen och anpassas i de nya miljöerna.

Vi ser ett ökat intresse där allt är klappat och klart i attraktiva lägen och eftersom hela vårt fastighetsbestånd är hållbarhetscertifierad ger det ytterligare en kvalitetsstämpel. Det är en oerhörd lyx att få servera kunden det här på ett silverfat till en fast månadskostnad och kort uppsägningstid, säger Niclas Ternstål, Affärsutvecklare på Fabege.

Bakgrunden till det nystartade konceptet växte fram ur ett större utvecklingsprojekt inom ämnet ”Framtidens kontor och arbetsliv”. Flera trender definierades och av de valde man att fokusera särskilt på flexibilitet, digitalisering och service. Tjänsten kan liknas med att ”streama” där du enkelt prenumererar på ett färdigt kontorskoncept.

De tre första NOW-kontoren är färdigställda, ett i Solna och de andra i Stockholms innerstad. Där finns en fin hemma-hos-känsla och de har attraktiva lägen. Det fjärde som står på tur kommer snart ut på marknaden i Hammarby Sjöstad. Det finns planer för fler NOW-kontor och i slutet av året räknar man med 10-12 färdiga koncept som står redo att streama.

I framtiden kan det bli så att alla våra kontorslokaler under 500 kvm blir NOW-kontor. Vi söker ständigt nya förbättrade lösningar som vi paketerar och konceptualiserar, avslutar Niclas Ternstål.

Skapad: 01 mars 2023

Läs även

Inbjudan till presentation av Fabeges delårsrapport januari-mars 2024

Torsdagen den 25 april 2024 klockan 07:30 offentliggörs Fabeges delårsrapport januari -mars 2024. Investerare, analytike...

Fabege har anställt Anna Nyberg som Affärsutvecklingschef i Flemingsberg

Annas uppdrag är att förverkliga Fabeges del av visionen för Flemingsbergs framtida utveckling.