För att effektivisera hanteringen av våra inkommande fakturor har vi på Fabege beslutat oss för att enbart ta emot våra leverantörsfakturor elektroniskt (EDI-fakturor).
Om ni i undantagsfall måste skicka mejl- eller pappersfaktura under en övergångsperiod vill vi informera om att vi för pappersfakturorna har ny faktureringsadress fr.o.m. 31 december 2020. Dock hoppas vi inom en snar framtid få bara e-fakturor till Pagero.
Ny faktureringsadress fr.o.m. 31 december 2020: Bolagsnamnet på det bolag ni fakturerar |
Fakturor till Fabege ska alltid innehålla referensnummer (4-siffrig fastighetsnummer eller 6-7 siffrig projektnummer). Inga namn, adresser eller mobiler ska vara referens. Se bolagslistan för korrekt referensnummer till respektive Fabege bolag.
Fakturor ska fördelas per fastighet (en faktura per fastighet) och ställas ut till berörd fastighetsägare med angivande av referensnummer enligt bolagslistan. I de fall fakturorna avser projekt ska projektnummer anges som referens.
Obligatoriska fält med information på fakturan
Fakturor ska innehålla:
- Referensnummer, 4-siffrigt fastighetsnummer eller 6-7-siffrigt projektnummer (inga namn, adresser eller mobilnr kan vara referens). Se bolagslistan för korrekt referensnummer.
- Leverantörens organisationsnummer
- Köparens organisationsnummer
- Fakturanummer
- Fakturadatum
- Förfallodatum
- Totalt momsbelopp
- Totalbelopp
- Valuta
- Kontonummer
- OCR
- Fakturatyp (debet/kreditfaktura)
- Specifikation per rad vad fakturan avser
- Eventuella bilagor
Vi kan även acceptera pdf-faktura som då sänds till Fabege via mejl. Endast en faktura per mejl på följande e-postadress: pdffaktura@fabege.se.
Faktureringsadress för pappersfakturor
Bolagsnamnet på det bolag ni fakturerar
PG1640
737 84 Fagersta
Trängselskatteavgifter, milersättningsavgifter, samtliga servicebilavgifter, parkeringsavgifter eller andra administrativa handläggningsavgifter ska ej belasta Fabege.
Frågor besvaras av Sanda Karat, tel nr 08-555 148 83, eller e-post leverantorsreskontra@fabege.se.
Viktigt att ställa ut fakturan på rätt bolag
För att undvika förseningar och onödigt administrativt arbete är det oerhört viktigt att varje faktura ställs till rätt bolag. Om du är osäker, öppna bolagslistan nedan och sök upp den fastighet som arbetet avsett.