Stark start för uthyrningar 2008

Fabege har under senaste tiden tecknat ett antal större nya hyresavtal, varav flera i fastigheter som ingår i bolagets projektportfölj. Fackförbundet Unionens A-kassa (Lammet 17 vid Bryggargatan-Gamla Brogatan), Tiger och Tempur (Läraren 13 vid Norra Bantorget) och Stockholms Stift (Duvan 6 vid Klara Södra Kyrkogata) är några exempel på företag och organisationer som tecknat avtal senaste månaden. Totalt omfattar dessa fyra kontrakt en yta om drygt 8 000 kvm och ett kontraktsvärde om cirka 27 Mkr exklusive tillägg.

– Året har börjat mycket positivt med en fortsatt stark hyresmarknad i Stockholms innerstad. Det är glädjande att konstatera att uthyrningarna i våra projektfastigheter rullar på i mycket god takt, säger Christian Hermelin, VD för Fabege.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christian Hermelin, VD, tel 08-555 148 25, 0733-87 18 25

Åsa Bergström, ekonomi- och finanschef, tel 08-555 148 29, 070-666 13 80

Mats Berg, informationschef, tel 08-555 148 20, 0733-87 18 20

Denna information är sådan som Fabege AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

4 feb 2008 14:48