Rekordintresse när Stayaround öppnar co-working i Arenastaden

Co-working operatören Stayaround öppnar sin 10:e anläggning i Stockholm på 3 år. Den här gången har Stayaround tecknat ett avtal med Fabege om att driva verksamhet i en fastighet under en längre period, i väntan på att detaljplanen blir färdig. Det är företagets första anläggning i Solna (Gårdsvägen 8 i Arenastaden) som ligger precis bredvid pendeltågsstationen och några minuters promenadavstånd från Westfield Mall of Scandinavia.

Stayaround Solna är 2 500 kvadratmeter stor och täcker 3 våningsplan, där allt från takterrass, gemensam reception och en stor innergård kommer att finnas till hyresgästernas förfogande. Anläggningen har ca 50 enskilda rum i olika storlekar, som ska täcka allt från det lilla företaget på 1-4 personers behov, till större företag som vill ha egna sektioner. Hyrorna kommer att vara mycket konkurrenskraftiga, där man kan få en kontorsplats för ca 3 500 kr i månaden per person. Här ingår allt från flexibla och korta avtal, till kaffet. Den officiella öppningen sker i februari 2022, men då intresset varit stort kommer en smygöppning ske redan i januari 2022.

Vi har aldrig varit med om ett liknande intresse för någon av våra tidigare anläggningar, och det är tydligt att det finns en stark efterfrågan i området.

Andreas Broryd, Stayarounds VD

Det är Stayarounds första samarbete med Fabege, som kontaktade Stayaround med anledning av deras erfarenhet från att snabbt vända vakanser till levande hus med positiva kassaflöden. Då det finns få liknande lösningar i området hoppas Stayaround och Fabege att locka små och medelstora företag som värdesätter flexibilitet, bra service och konkurrenskraftiga hyror.

Vi är glada över att få inleda det här samarbetet med Fabege som ligger i framkant när det gäller hållbarhet. Det här är ytterligare bevis på att vår modell fungerar där vi söker samarbeten med våra hyresvärdar snarare än normala hyresförhållanden. Alla vinner på den här lösningen; hyresgäster får tillgång till kontor till bra hyror, fastighetsägaren får intäkter som tidigare inte fanns och samtidigt finns det en hållbarhetsaspekt i att använda de resurser som finns.

Andreas Broryd, Stayarounds VD

Vi är imponerade av vad Stayaround har lyckats med i andra fastigheter i och utanför tullarna och ser fram emot att ytterligare bredda och komplettera vårt erbjudande i Arenastaden tillsammans med dem.

Avslutar Johan Zachrisson, Affärsutvecklingschef på Fabege

Om Stayaround

Stayaround har funnits sedan 2017 och har framgångsrikt drivit prisvärda co-working anläggningar både i centrala Stockholm men även utanför stadskärnan, dit co-working fenomenet nu rör sig.

Idag driver Stayaround 4 anläggningar, på Tegelbacken, Medborgarplatsen, Frihamnen och Ursvik, och managerar över 20 tusen kvadratmeter kontor.

Läs mer om Stayaround

Har du en fråga?

Johan Zachrisson
Affärsutvecklingschef

Kontaktkort
Skapad: 10 januari 2022

Läs även

Inbjudan till presentation av Fabeges delårsrapport januari-mars 2024

Torsdagen den 25 april 2024 klockan 07:30 offentliggörs Fabeges delårsrapport januari -mars 2024. Investerare, analytike...

Fabege har anställt Anna Nyberg som Affärsutvecklingschef i Flemingsberg

Annas uppdrag är att förverkliga Fabeges del av visionen för Flemingsbergs framtida utveckling.